SMELLS LINK INK
Kunde: Landstreff Lillehammer / Lillehammer Olympiapark
Prosjekt: Design av logo / designmanual
Nettside: www.landstrefflillehammer.no
Veniro Media Solutions AS har i samarbeid med Landstreff Lillehammer designet ny designmanual bestående av ny logo, custom font og designelementer for videre markedsføring. Utforming og symbolbruk er rettet direkte med deres målgruppe, og ønsker med dette å formidle ett ungdommelig og lekent uttrykk.
Design av logo
I forbindelse med design av ny logo for Landstreff Lillehammer ønsket vi å designe en helt egen font som kan benyttes i fremtidig markedsføring. Vi la vekt på ett originalt uttrykk, samt en fargerik profil med spennende og spreke farger. Logoen har blitt vell mottatt av russen og har i dag blitt ett kjent varemerke for eventet.
Fargeprofil
En god og tydelig fargeprofil kan i mange tilfeller styrke din bedrifts identitet og samtidig gjøre det lettere for din bedrift å lage markedsmateriell i ettertid. Farger kan hjelpe deg å sprite opp ett budskap og samtidig la dette skille seg fra mengden. Konsekvent fargebruk kan anbefales for en hver bedrift som ønsker å nå ut til sin målgruppe.
Nye hjemmesider
Sammen med Landstreff Lillehammer utviklet vi en ny hjemmeside som skulle appelere til deres målgruppe. Nettsiden har blitt utviklet med tanke på stor og tung trafikk i perioder (særlig ved billettslipp) og for å være en plattform som er enkel å publisere ny informasjon på. Landstreff Lillehammer ønsket en hjemmeside som var enkel å redigere og hvor kunden selv kunne redigere innhold på en enkel måte. Valget falt på en WordPress installasjon som har fungert godt på alle måter.
iPhone og Android app
Ved lansering av hjemmesiden ble det også lansert en IOS og Android app med sømløs integrasjon mot hjemmesiden. Appen er webbasert og informasjon om nyheter, artistslipp og andre nyheter kan derfor publiseres direkte fra ett eget dashbord som ble utviklet samtidig med appen. Her har Landstreffet også muligheter for å sende ut push- notifikasjoner til alle sine brukere. Dette gir mulighet for direkte kontakt med de besøkene både før, under og etter selve russefeiringen.